ベン・ウィショーは裏切りを感じたことがあるのだろうか…

Ben+Whishaw+Bright+Star+Premiere+2009+Cannes+MAop6GN1u7Fl.jpg

彼女(ジェイン・カンピオン監督)は言いました『私に礼儀正しくしなくっていいのよ。ジョン・キーツは礼儀で有名なわけじゃないんだから。お互い真実を話しあいましょう。さあ、自分を出して。』

時として、監督(達)に遠慮を感じることがあるのですか?

『遠慮を感じたことはないのですが、僕自身『人には礼儀正しくしなさい』って育てられたからかな、と。(映画の)キャラクターについて話ていた時、僕がちょっと控えめにして、話題に突っ込まないでいたら『もっと、ざっくばらんに話しましょうよ。そんなんじゃ、私たちのためにならないわ。』僕はいつも何かが自分をブロックしてるように感じてて...なんていうか...。で、彼女が即座に言いました『それを取り除きましょう』。

どんな話題を討論してたんですか?

よく思いだせないんですけど、『裏切り』というものを感じたことがあるかっていうことを彼女に聞かれたような。それに対して、ちょっと遠まわしに答えたりしてたんです。

::::::::

...she(Jane Campion) told me, “Don’t be polite with me. John Keats was not famed for his politeness. We’ve got to speak the truth to each other, so you can just leave that outside.”

Do you feel reticent sometimes with directors?

I don’t ever feel reticent, but I think I was brought up to be polite to people. We were trying to talk about something with the character, and I was kind of tiptoeing around the issue, and Jane said, “Let’s just talk about it plainly. It’s not helpful to us to do otherwise.” I’ve always felt that that’s been a sort of block of mine, you know? And she immediately said, “Let’s get rid of that.”

What issue were you discussing with her?

I can’t even remember. I think she asked me the question of had I felt betrayed before. I was kind of pussyfooting around the answer.

from here

Ben+Whishaw+Vanity+Fair+Apparition+Present+d4aB-lm6vy1l.jpg

Comment

Comment Form

Only the blog author may view the comment.

Trackback


Use trackback on this entry.

Search form