Ben Whishaw "美術室は僕の空間だった"

BEN WHISHAW_BLACK JACKET

学生時代を思い出すのはちょっと避けたい感じのBen。彼は双子の兄弟JamesとBedfordshireで育つ。Whishawは自分のことを『変わり者』と称する…周りに溶け込むのが苦手。『僕は、とても物静かでした。学校は好きではなかったけれど、自分が何を将来するべきかは模索していました。そう、学校で教わることのほとんどに興味ありませんでした。』彼は、数学、科学や地理が嫌いであった。スポーツは?『いいえ、僕の兄弟の方がその遺伝子を受け継いでます。僕は、正直言って全然ダメです。』絵を描くことが彼の唯一の楽しみであった。『美術室が大好きでした…僕の居場所という感じ。とても心地よい空間でした。』

Being reminded of your school days is probably something Whishaw would rather avoid. Born and raised in Bedfordshire with his twin brother James, it seems Whishaw, a self-described "oddball", did not fit in well. "I was quite quiet, really," he says. "I didn't really like school very much, but I tried to find a way of getting what I wanted out of it. So, yeah, I wasn't very interested in a lot of what they were trying to teach us." He disliked maths, science and geography, he says. And sport? "No, my brother got that gene. I'm pretty hopeless to be honest." Painting was his only joy. "I loved the art room - I felt at home there. It was a good space."

http://www.heraldscotland.com/aromatherapy-1.836181

Comment

Comment Form

Only the blog author may view the comment.

Trackback


Use trackback on this entry.

Search form