『Bright Star』 AbbieはBenの魔法にかかった?

brightstar_cannes.jpg

ジェーン カンピオン監督:

ベンとアビーの二人は、リハーサルを始めるまで対面したことがありませんでした。ある時、アビーとベンが見つめあい『そう、僕らは好きあっている』というポイントになる瞬間がありました。ベンは相手をコントロールするような男性ではないし、アビーはとても気が強く、相手に従うようなタイプではない。彼女はまず自分の気持ちが確かでないと進めないタイプ。

ベン(キーツ)が、クリスマスの夜に始めてアビー(ファニー)の手に触れるというシーンがあって、演技をするでもなくテーブルでセリフだけのリハーサルをしてました。しかし、ベンはとても大胆で、私達もちょっと入り込んでいき、アビーが感情をあるレベルに持っていく段階で、既に自分の感情を掴んでいたベンが、彼女の手をパッと掴んだのです。そこで、私はまさに閃きを見ました。それはアビー(のその後の演技)にとって、とても有効な瞬間であったと感じます。私達もその瞬間を実感しました。

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Jane Campion: With these two, they hadn’t met before rehearsals. There was one key moment, Abby and Ben saw each other and went ‘Yes. We like each other.’ Ben isn’t the controlling alpha male type, and Abby’s got a mystery about her, where she could be so strong and not so obedient. Abby has to feel it’s correct before she will do it.

There was a moment when we were looking at the scene where Ben touches her for the first time at Christmas, and I was reading it around a little table, we weren’t really acting it out. But Ben is very bold, we got to that bit, and before she knew where she was he had reached out and grabbed her hand and I just saw the flush. I realized that it was such a useful moment for her. We felt the moment.

http://screencrave.com/2009-09-23/interview-with-ben-whishaw-and-jane-campion/


BrightStar_with brothers

Comment

Comment Form

Only the blog author may view the comment.

Trackback


Use trackback on this entry.

Search form